vallmoröda blommor glöda

|
Nynnar på en av Majas många sommarsånger i skrivande stund. Mer specifikt den om den vackra, men ack så sköra blomman på V. Vallmodans i måneglans... Som liten deltog jag i en musikal vars tema var just Majas Alfabet, och om jag inte minns helt fel så var det visan om den röda sköra som blev mitt solo. 
 
 
I vilket fall som helst så är jag glad över att jag dammade av min fina kamera och packade ner den i väskan inför midsommarhelgen på Öland. Är glad att jag ens tog mig dit, för det var ju faktiskt inte så självklart. Inte heller var det så uppenbart enkelt när en väl var där. Trots att tre långa år passerat så kändes det som att tiden stått stilla; I husen, naturen, havet och solnedgångarna. Precis som det alltid varit.
 
 
På väggarna i den röda lilla stugan hängde kalendern ängsligt kvar, uppslagen på augusti månad 2013. I byråerna låg kläder fortfarande vikta och så fort möblen öppnades spred sig en doft i hela rummet, en doft som någon lämnat kvar. Någon som var mig mycket kär. Underlig känsla det där. Känna en så stark närvaro av någon som är så frånvarande, sen länge tillbaka. Av någon som bara är en suddig silhuett i bakgrunden. 
 
 
Kanske skriver några rader här någon gång i bland, vem vet. Kanske inte nödvändigtvis för någon annan än mig själv. Adjöss! 
 



Kommentarer
Sannas rum

Åh, dessa sånger nynnar jag rätt ofta på också, hade den boken när jag var liten :D Vilken nostalgi :)

Svar: Åh vad kul att fler än jag fortfarande minns de! :D Kram
Julia Johansson

2016-10-17 / 11:56:58
url: http://sannasrum.se



Namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Länk eller bloggadress:

Din kommentar:

Trackback