Weekend i Belgrad

| resor
I fredags blev det äntligen dags för mig att åka iväg till Belgrad tillsammans med min fina kusin, som jag längtat! Jag visste inte mycket alls om staden innan vi for, och jag åkte dit utan förväntningar eller fördomar. Det var så spännande att sätta sig på ett plan mot en helt okänd destination; hur skulle det se ut? Hur skulle människorna där vara? Nu två dagar senare vet jag med säkerhet att Belgrad är en av Europas bästa städer, jag vill återvända snart igen! 
 
 
Vi landade i Serbien sent på fredagskvällen, men det hindrade inte oss från att genast bege oss ut i natten efter att ha checkat in på hotellet. Mitt första intryck av staden var att alla människor var så himla hjälpsamma och snälla; något som resulterade i att vi snabbt hittade dit vi skulle.
   Jag visste redan sedan innan att Belgrad var känt för sitt fantastiska nattliv, och jag blev långt ifrån besviken! Klubbarna låg längs floden Sava, i vattnet (!) vilket skapade en helt unik atmosfär. Det spelades allt ifrån modern klubbmusik till Serbisk folkmusik och stämningen var fantastisk. Aldrig har jag haft så kul! 

 
Efter allt för lite sömn klev vi upp på lördagsmorgonen och åt hotellfrukost, för att sedan ta en taxi till stadskärnan där vi strosade runt i värmen. Längs Knez Mihailova, Belgrads huvudgata, fanns shopping och mysiga cafér; kaffedrinkar blev det många av! Lördagskvällen spenderades återigen längs Sava, där jag dansade tills fötterna, bokstavligen, blödde. Men det var det värt! 

 
Sammanfattningsvis så är jag så otroligt tacksam över att ha fått uppleva staden och det fantastiska bemötandet från dess invånare. Dessutom otroligt glad över att ha fått träffa människor från olika delar av världen som jag förhoppningsvis kommer hålla kontakten med. Att få njuta två dygn i den varma solen var precis vad jag behövde. Belgrad är en riktig pärla, jag rekommenderar alla att åka dit!

 


Trackback